Tjoppe♥

Det är helt sjukt så mycket jag längtar tills i sommar! Som ni vet så på påsklovet var jag i Norrland, hos min mormor och morfar, där jag är varje lov, och nu hade dom fixat en häst åt mig, Tjoppe. Deras kompisar, Renee och Bertil, har 3 hästar, Wiktor, Wilgot och Tjappe. Och dom sa att dom inte hann rida Tjoppe så mycket då dom hade fullt upp med deras 2 haflingar. Så dom frågade mormor och morfar om dom hade något hästintresserande barnbarn som gillade hästar. Och då sa dom såklart att jag var det! Så jag var ju och red där 2 gånger nu på lovet, och då frågade Renee om vad jag skulle göra på sommarlovet. Jag sa att jag hade tänkt med att vara i Norrland, då frågade hon om jag ville ha Tjoppe som mitt egna ansvar, dvs, som att ha en egen häst. Såklart att jag tackade JA. Så i sommar kommer jag ha en egen häst att rida och pyssla om! Är helt överlycklig.

Historien bakom Tjoppe: Han är en gammal travare, eller gammal och gammal, men han bodde på ett travstall i Uppsala, och dom som hade det stallet kände Renee och Bertil, så en dag när dom hade varit och hälsat på dom i Uppsala och var påväg hem, så ringde dom och sa, " Vi har en häst här som snart ska till slakt för att han inte spirnger in några pengar, så vill ni ha honom? Ni får honom gratis " Och dom kunde ju inte låta en häst gå till slakt, så dom vände om och hämtade Tjoppe. Det är historien om honom.

Lite info om honom: Han är nästan svart, men brun runt mulen och ner mot benen. Han är ca 165 CM hög, och väldigt gosig. När jag såg honom första gången trodde jag att han var en seg häst som bara jag skulle skritta runt på i skogen, men icke sa nicke. När jag red honom var han väldigt känslig, och väldigt mjuk i munnen, och lyssnade på nästan allt jag gjorde. Väldigt fina steg och pigg häst detdära!

Älskade Tjoppe!♥

Bilder på honom jag fottade,



Tjockis



Du är fin du!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:


Trackback