Gårdagens och dagens ridpass

Gårdagens ridpass, Tjoppe
Red med Renee i skogen, vi bestämde oss för att rida upp till min gård. Det tar ca 3-4 timmar fram och tillbaka. Vi skrittade och travade mest, galopperade i några backar, men dom fick ta det lugnt då det var väldigt varmt igår, plus att vi red så länge. När vi kom fram till vår gård var hästarna jätterädda för fåren, så vi fick stå där och vänta tills dom hade vant sig vid dom, och tillslut kunde vi gå förbi. Jag satt och drack läsk och åt en kaka på hans rygg, hihi mysigt! Hästarna fick även lite vatten att dricka! Hemvägen var rätt så lugn, vi skrittade mest. När vi skulle gå över en bäck med hästarna, trodde jag att Tjoppe skulle gå i, men nejnej, han hoppade över! Och bäcken var asbred, så han hamnade med bakbenen i vattnet, och då fick han panik! Han hatar vatten och lera. Men det gick bra iallafall.

Dagens ridpass, Tjoppe
Jag red ensam idag, är faktiskt skönt att rida ensam ibland. Red i ungefär en halvtimme, då han hade gått hårt igår. Han var faktiskt seg idag, men det förstår jag, det var ju varmt, och han var ju trött ifrån igår. När vi red så kom det 2 människor från ingenstans ut från skogen? .. Och började klappa händerna när jag red förbi, och den ena skrek " hoja hoja hoja " och jag fattade ingenting..? Men i största del var han snäll, men lite fööör seg.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:


Trackback