Svar på tal

Hur många kaniner har du? Har du kaninuppfödning eller nått? Du verkar ha många kaniner hehe :P

Svar
Just nu har jag 6 kaniner. Nej jag har inte kaninuppfödning haha, allting började såhär ..
Jag fick en kanin för 2 år sen som heter Tango. Jag hade alltid velat ha kaninungar, så förra sommaren tog jag med mig min kompis Amandas kanin Dilon upp hit, så att dom kunde para sig. Tango fick då 2 kaninungar, en hane och en hona. Trodde vi. Men det visade sig att båda var hanar, och den ena hanen, som vi trodde var en hona, var tillsammans med Tango i samma bur. Då parade ju såklart dom sig, utan att vi visste det, så efter 1 månad ungefär hade vi 3 friska kaninungar. Det blev förstårs inavel, dvs, att man får barn genom släkten, i detta fall fick Tango barn med sitt egna barn. Jagvet, komplicerat. Sen såldes dom 3 ungarna, och på något mystiskt sätt, en av dom första ungarna vi fick, smet in till Tangos bur och parade sig med henne! Så då fick vi 3 till kaninungar. Just nu har vi kvar Tango, 2 ungar av den andra kullen, och hennes nuvarande 3 ungar som nu är ca 10 veckor tror jag, kommer inte ihåg. Och dom är såklart killar allihopa, så vi ska sära på dom nu. Vi har bara fått han kaninungar! Jätte jobbigt, vill ju ha små flickor som kan få vara med sin mamma utan att vi ska få en hel kaninfarm! Jaja, sånt är livet! Så som är planerat ska vi sälja de 3 kaninungarna, och en av dom 2 av andra kullen, och ha kvar Tango och Bluie, en av kaninerna i andra kullen. Shit var komplicerat det måste vara för er att förstå det här haha! Men fråga om det var något du inte förstog.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:


Trackback