Toppen dag

Hej! Jag och Fanny gick upp vid halv 10 tiden, åt frukost och bytte om till ridkläder. Sedan åkte vi till stallet vid 11 tiden. Vi fick börja med att ta in hästarna, sen började jag rykta Tjoppe, och Fanny Wiktor, medans ägaren gick om skulle göra lunch, så vi stog och gosade och ryktade dom i ungefär 45 minuter. Efter det började vi sadla och tränsa, och sen var vi igång.

Vi skittade mest hela biten, och travade en ganska lång sträcka. Anledningen till att vi bara fick göra det, var att hon ville att vi skulle komma "in" i hästarna, alltså lära oss dom lite först.

Vi ska tillbaka till stallet på Onsdag och rida! längtar redan. Jag trodde dock att vi skulle få rida varje dag, men det gick inte, då hon hade typ konstiga arbetstider eller nått sånt. Men det är iallafall bestämt att vi ska rida på Onsdag. Jag ska strax ladda över bilderna från dagen i stallet.

När vi kom hem gosade vi med lammen ( vi fick 2 st till nyfödda lamm imorse ) , tog ut ochy fotade kaninera, gick en liten promenad, busade, skrattade och flummade.
Just nu sitter jag och väntar på att Fanny ska duscha klart! Sen blir det nog lite mys.
Hörs sen. Puuusss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:


Trackback