regning tur!

Dagens ridpass , Tjoppe
Hey! Det började att spö regna när vi kom till stallet, så då tänkte vi skippa ridturen, men jag tvingade Renee att åka hem och hämta regnkläder ;) Så ut i regnet blev det! Det var rätt så halt och lerigt på vägen, och hästarna ville hem, så Tjoppe var lite småsur hihi! Han lekte rädd för allting idag också, en buske han har sett tusen gånger, var helt plötsigt så läskigt att man måste packa, och resa sig på bakbenen. Så läskigt var det. Vi red in till vänster & så kom vi fram till en bred & lerig bäck som Tjoppe verkligen inte skulle gå över. Wikor gick snällt över, men min lilla bråkstake skulle minsann inte gå. Han började backa, och försöka vända hemåt, tillslut fick Wiktor slut på sitt tålamod att bara stå och vänta på andra sidan bäcken, så han gick tillbaka över bäcken igen till mig & Tjoppe haha. Vi vände där ifrån och red upp på en mysig liten skogsstig rakt in i skogen, den vägen ledde oss hem igen. Vi släppte ut dom i hagen, medans stackars Wilgot fick stå inne och gnägga efter kompisarna!

Blev bara några dåliga stallbilder idag, då det regnade, så då kunde jag tyvärr inte fota dom i hagen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:


Trackback